Kontakt oss
Kom i kontakt med oss for å lære mer om en tjeneste eller løse et problem.
Mange lurer på
Innlogging med Feide
Sikt utvikler Feide, men har ikke tilgang til informasjon om brukernavn og passord.
Tips ved innloggingsproblemer
En Feide-bruker er tilknyttet en privat grunnskole, kommune, fylkeskommune, universitetet/høyskole eller et forskningsinstitutt. Det betyr at du ikke alltid kan gjenbruke brukeren ved oppstart på en ny skole.
Din nye Feide-bruker vil bli opprettet av den lokale IT-avdelingen.
For nye studenter ved universitetet/høyskole så skjer dette etter at semesteravgiften er betalt
Se ofte stilte spørsmål om Feide
Test Feide-brukeren din!
Logg inn på innsyn.feide.no med brukernavnet og passordet ditt.
Hvis du får logget inn, så er ikke feilen knyttet til innlogging.
Har du problem med innlogging på en spesifikk tjeneste, kan problemet være med selve tjenesten.
Har du har problemer med flere tjenester må du kontakte lokal IT.
Det kan være at informasjon på din Feide-bruker som er nødvendige for tjenestene mangler, er feil eller ikke er oppdatert.
Hvis innloggingen feiler, vil du motta et sporingsnummer. Oppgi dette nummeret til din lokale brukerstøtte.
Personverntjenester og meldeskjema
Har du spørsmål om ditt meldeskjema? Gå til minside.nsd.no. Der kan du sende en melding direkte til rådgiver, eller chatte med oss mellom klokken 12.00–14.00.
Vurderingstid av meldeskjema
Etter avtale med institusjonene, skal alle meldeskjema sendes inn senest 30 dager før planlagt oppstart av datainnsamlingen.
Du må vente med å samle inn personopplysninger til du har fått tilbakemelding fra oss.
Vi gjør vårt beste for at en rådgiver skal ta en første gjennomgang av ditt skjema og gi deg en tilbakemelding i løpet av dette tidsrommet.
Jeg vil forlenge prosjektperioden i meldeskjema
Du må selv legge inn ny dato for prosjektslutt på siden "Varighet" i meldeskjemaet på Min side.
Gå til siden "Send inn" og bekreft innsendingen.
En rådgiver vil vurdere endringen og gi deg en tilbakemelding
Jeg har ikke lenger tilgang til meldeskjema, eller trenger hjelp til å avslutte prosjektet
Fyll ut kontaktskjema og oppgi referansenummer eller tittel til ditt meldeskjema.
Du må også bekrefte om innsamlet data, inkludert lydopptak, er slettet og anonymisert dersom du skal avslutte et prosjekt.
Sikt leverer og forvalter mange av IT-systemene og tjenester du bruker som elev eller student. Ditt kontaktpunkt er alltid institusjonen du søker til, studerer ved eller har resultater fra. Din institusjon tar kontakt med oss dersom de avdekker feil eller mangler i våre tjenester.
Kontakt oss
Våre åpningstider er hverdager kl 08.00–15.30.
Den raskeste måten å komme i kontakt med oss er å skrive til oss. Vi svarer normalt innen en virkedag, men som regel mye raskere!
Vår felles førstelinje svarer på henvendelsene fortløpende.
Skriv til oss
Henvendelser om våre produkter og tjenester?
- Melde feil eller trenger hjelp/support
- Vite mer om en eller flere tjenester
- Bestille eller avbestille en tjeneste
Andre henvendelser
Vedlegg: Av sikkerhetsmessige grunner må vedlegg ettersendes. Du vil motta en bekreftelse på oppgitte e-post. Du kan ettersende vedlegg ved å svare på denne e-posten.
Ring oss
Telefon: 73 98 40 40
Åpningstiden er hverdager fra klokken 08:00–15:30.
Skal du melde kritisk feil?
Du kan melde kritiske feil utenfor åpningstid på følgende tjenester:
- Nettverkstjenester, Feide, Cybersikkerhet og videotjenester har døgnvakt
- Bibliotekstjenester har driftsvakt til 21 på hverdager og 08.00 - 15.00 på lørdager
For å komme i kontakt med vakta ring 73984040, tast 1
Ønsker du å selge tjenester til Sikt?
Sikt er 100 % statlig eid selskap og gjør innkjøp kun via Statens innkjøpssenter.