Driftsmeldinger
Problemer med epost, Alma, Oria ++
Det har oppstått en alvorlig feil hos vår skyleverandør som kan ta lang tid å rette. Vi vet dessverre ikke noe om når vi kan regne med å ha alle tjenestene oppe igjen.
For å få tilgang til Alma
Det har oppstått en alvorlig feil hos vår skyleverandør som kan ta lang tid å rette. Vi vet dessverre ikke noe om når vi kan regne med å ha alle tjenestene oppe igjen.
For å få tilgang til Alma, Oria og Leganto, kan følgende lenker benyttes:
Direktelenker til Alma: https://www.unit.no/direktelenker-til-alma-instansene
Direktelenker til Oria: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Q-myc3vezo3y39KqYPuEJJWmXAb_uFmxundeV1thaKk/edit#gid=1322509728
Direktelenker til Leganto: https://www.unit.no/leganto-instanser
Berørte tjenester er:
- epost til kontakt@sikt.no
- midlertidig kan "kontakt@sak.sikt.no" benyttes
- Direktelenker til Alma og Oria
- Div importer for bibliotektjenestene
- Brage
- OpenEdx
- SMS-tjenester for bibliotektjenestene
- e-postlister
- Support for bibliotektjenester og Brage
- Feidehotell
- Autoritetsregister
Dette berører alle kunder på tjenestene, og fører til at vi ikke kan nå dere gjennom de vanlige kanalene (saksbehandlingssystemet og epostlister).
Estimert feilrettingstid er pr nå ikke kjent.
Integrasjon FS-Canvas friskmeldt
Integrasjonen er friskmeldt igjen.
Integrasjonen er friskmeldt igjen.
Problem med Feide OIDC-innlogging
Vi opplev problem med Feide, dette påverkar innlogging til ei rekke tenestar som benyttar OpenID Connect.
11:00 Tjenesten er stabil igjen, og har blitt friskmeldt av våre teknikarar.
Vi opplev problem med Feide, dette påverkar innlogging til ei rekke tenestar som benyttar OpenID Connect.
11:00 Tjenesten er stabil igjen, og har blitt friskmeldt av våre teknikarar.
FileSender - Problemer med treghet
Filesender har tidvis problemer, grunnet stor last. Det kan typisk være stor treghet i en time eller to. Det må påregnes ytterligere treghet når det nærmer seg innleveringsfrister i emner der
Filesender har tidvis problemer, grunnet stor last. Det kan typisk være stor treghet i en time eller to. Det må påregnes ytterligere treghet når det nærmer seg innleveringsfrister i emner der studentene leverer inn video eller andre store filer. Det jobbes med å øke kapasiteten, og til høstsemesteret vil det bli strammet inn på maksimal lagringstid i Filesender, noe som har gitt vesentlig bedre responstid i sammenlignbare tjenester i Europa.
(Løst) Filesender-tjenesten har problemer
Oppdatering:
filesender skal være friskmeldt fra kl 11:39
-----
Opprinnelig melding:
Vi har idag torsdag 07.04 fra kl 11:13 påny problemer med filesender.uninett.no.
Saken er meldt til
Oppdatering:
filesender skal være friskmeldt fra kl 11:39
-----
Opprinnelig melding:
Vi har idag torsdag 07.04 fra kl 11:13 påny problemer med filesender.uninett.no.
Saken er meldt til driftsleverandøren
Mvh SIKT
(LØST) Feil med pålogging til Unit4
Det er fortiden problemer med pålogging til Unit4.
Sikt feilsøker og oppdaterer denne driftsmeldingen så fort vi vet mer.
Beklager ulempen dette har for din virksomhet.
Det er fortiden problemer med pålogging til Unit4.
Sikt feilsøker og oppdaterer denne driftsmeldingen så fort vi vet mer.
Beklager ulempen dette har for din virksomhet.
(Løst) Pågående feil i Feide kundeportal
Feil med aktivering av nye tjenester. Feide administratorer vil for øyeblikket ikke kunne aktivere nye tjenester. Dette påvirker ikke innloggingen til tjenester som allerede er aktivert.
Feil med aktivering av nye tjenester. Feide administratorer vil for øyeblikket ikke kunne aktivere nye tjenester. Dette påvirker ikke innloggingen til tjenester som allerede er aktivert.