Hvordan invitere ansatte ved studiesteder til ALP
Før en ansatt kan bli lagt til som koordinator og/eller underviser på en praksisaktivitet, må hen ha en bruker i Arbeidslivsportalen (ALP). Dette gjøres ved å sende personen en invitasjon.
Merk: Bare brukere med administratorrettigheter i ALP kan invitere inn nye brukere.
- Logg på ALP.
- Klikk på Min institusjon i kolonnen til venstre
- Klikk på Inviter ny bruker
- Let opp brukeren i nedtrekkslisten Fagpersoner
Du kan begynne å skrive inn navnet for å lette søket - Velg ønsket tilgangsnivå for brukeren
Det vanlige er at brukeren legges på det fakultetet hen tilhører. - Velg rettighetsnivå for brukeren:
- Administrator (alle rettigheter)
- Registrererettighet (Egen rolle som kun brukes til å registrere nye praksissteder i ALP)
- Skriverettighet (alle rettigheter unntatt brukeradministrasjon og oppretting av praksissteder og praksisavtaler)
- Leserrettighet (kan ikke gjøre endringer i ALP) - Klikk på Opprett bruker
Nå har brukeren blitt invitert til ALP og vil få en e-post med informasjon og lenke til pålogging.