– Enkelt forklart er min å sørge for at brukerne får det beste produktet til best mulig pris, sier Christine Johnsen, som jobber som tjenesteansvarlig i Sikt.
Søk på stillingen som tjenesteansvarlig
Godt samarbeid er viktig
Ved å samarbeide om å kjøpe produkter kan norske universiteter og høgskoler forhandle som én kunde. Det gir svært gode betingelser, både ved anskaffelse, videreutvikling og drift.
– Måten vi i Norge samarbeider, deler erfaringer og kunnskap og ikke minst lærer av hverandre på er helt unik, sier Christine.
Får lov til å være med på hele reisen
Som tjenesteansvarlig vil du være med på hele reisen til et produkt. Alt fra kartlegging av behov, utarbeidelse av kravspesifikasjoner, anskaffelsesprosess, risikovurderinger, økonomioppfølging, til fasilitering av samarbeid i tjenestene.
– Du må være glad i å ha veldig mange baller i lufta samtidig, med flere prosjekter og strategiske prosesser gående. Til tider kan det være høyt trykk! Men det er også utrolig givende å se at det du har jobbet med, gir brukerne bedre tjenester.
Brukerne er ekspertene
Og arbeidet som tjenesteansvarlig har bare så vidt startet når kontrakten er i boks.
– Tjenesten er så mye mer enn applikasjonen. Det er når kundene våre begynner å bruke tjenesten at det blir ordentlig spennende! Hvilken ny funksjonalitet skal vi etterspørre hos leverandøren, som vil gjøre hverdagen til studenter, forelesere og ansatte enklere? Hvilke integrasjoner skal vi få på plass slik at flere systemer kan snakke sammen?, spør Christine og fortsetter:
– Dette jobber vi med i tett samarbeid med de som bruker tjenestene til daglig. Det er jo de som er ekspertene, avslutter Johnsen.
Hvis du synes dette høres ut som en spennende jobb, har vi veldig lyst til å høre fra deg!